Skip to main content
Competitions

Планування та організація змагань. Як залучити спонсора та налагодити вигідну співпрацю

Спортивні заходи відрізняються видовищністю та масовістю, тому спорт привертає увагу багатьох спонсорів. Це допомагає приватним особам та компаніям без значних витрат проводити PR акції. А організаторам легкоатлетичних змагань — отримати необхідні ресурси для проведення заходів.

У цій статті розповідаємо, для чого брендам вкладати гроші в спорт, як залучити партнерів до змагання, та даємо загальні орієнтири для розробки стратегії у сфері спонсорства.

Визначення спонсорства

Спонсорство в легкій атлетиці — це вид взаємовідносин, при яких компанія платить організатору змагання за права, що поширюються на це змагання.

Спонсори найбільш зацікавлені в придбанні наступних прав:

  • зв’язок назви своєї фірми із назвою змагання;
  • можливість показу торгових марок публіці та пресі на місці проведення змагання та в рекламних матеріалах;
  • можливість продавати чи роздавати зразки своєї продукції глядачам.

Головна мета будь-якого спонсорства — досягнення комерційних цілей компанії.

Види спонсорства

Розрізняють три категорії спонсорства:

  1. Фінансове — грошові вкладення.
  2. Натуральне — спонсором надає необхідні для організації  змагання товари та послуги.
  3. Інформаційне — підтримка з боку ЗМІ.

Джерело: Shutterstock

Спонсорство — це не завжди гроші. Іноді компанії надають спортивне обладнання чи товари для проведення змагань.

У першу чергу, варто піклуватися про спонсорські контракти зі ЗМІ. Це суттєво полегшує заключення угод з іншими спонсорами. Тому що перше питання спонсора формулюється приблизно так: «Яку рекламу по радіо, телебаченню і в пресі ми отримаємо взамін на наші витрати?»

Пошук спонсора

Головне питання — як знайти спонсора. Не очікуйте, що вам вдасться отримати спонсорство просто тому, що ви попросите про це якусь компанію. Необхідні планування, аналіз, професійний підхід та наполегливість.

5 принципів, які допоможуть при зверненні до потенційних спонсорів:

1. Завчасно плануйте звернення

Спонсорська пропозиція повинна мати в запасі досить великий проміжок часу та надаватись заздалегідь. Бюджетний рік великих компаній та організацій починається восени, або навіть влітку, планування їх бюджетів проходить велику кількість погоджень. Отже, і запит має розглядатись задовго до погодження загального бюджету.

2. Проаналізуйте конкурентів

Дізнайтеся все, що можна про інші організації та заходи, які в цей час можуть зацікавити спонсорів. Що вони пропонують і за якою ціною? Хто їхні спонсори? Чи користуються вони послугами професійного консультанта? Як вони використовували ЗМІ для реклами спонсорів?

3. Знайдіть потенційних спонсорів

Вивчіть список потенційних спонсорів. Що вони виробляють, як вони продають свою продукцію, хто складає їх цільову аудиторію, якою рекламою вони користуються? Знайдіть компанії, чия продукція або імідж можуть асоціюватися з вашим змаганням.

4. Визначте власні цілі

Визначтеся з тим, хто може стати вашою цільовою компанією, і дізнайтеся, хто у них приймає рішення щодо спонсорства. Найчастіше це менеджери з маркетингу або зв’язків з громадськістю, а у невеликих компаніях — власник. Подзвоніть напряму тому, хто ухвалює рішення, і запитайте, чи не проти вони отримати письмову пропозицію.

5. Складіть пропозицію

Письмові пропозиції слід надсилати разом із супроводжувальним листом, адресованого конкретній особі. Цей лист прочитають першим, і він є ключем до успіху. Важливе перше враження, і якщо воно з самого початку буде не цікавим, вашу пропозицію можуть взагалі не прочитати.

Порада: до кожного потенційного спонсора потрібно підходити індивідуально. Зазвичай пропозиції, які пишуться за шаблоном, йдуть прямо в кошик для сміття!

Підготовка пропозиції для спонсорів

Одне з основних завдань пропозиції для спонсора в тому, щоб домовитись про зустріч, під час якої можна обговорити подробиці угоди. Тому пропозиція для спонсора має бути максимально продуманою та готовою. Ви, як ідеолог проєкту, маєте максимально все підготувати та принести готову пропозицію з усіма деталями. Таким чином ви продемонструєте і свою зацікавленість у спонсорі, і дасте зрозуміти, що з вами можна мати справу.

Пропозиція для спонсора містить наступні елементи:

Вступ. Розкажіть, яку конкретно користь отримає спонсор від співпраці з вами. Це найважливіша частина пропозиції. Вона показує компанії, чому на цей проєкт варто звернути увагу.

Джерело: https://zmist.pl.ua/

На бігових змаганнях інформацію про спонсора можна розмістити на фінішній стрічці, яка точно потрапить до телекамер

Прохання. Чітко викладіть, що ви хочете. Не знижуйте суму, яку ви просите, але водночас будьте реалістичні щодо того, що ви запропонуєте натомість спонсорської допомоги. Попросіть спонсора висловити свої ідеї та запропонуйте зустріч.

Порада: не соромтесь, просіть те, що вам потрібно!

Інформація. Повідомте подробиці та статистичні дані, які можуть бути корисні. Очікувана кількість глядачів і спортсменів, передбачуваний рівень висвітлення у ЗМІ (особливо, якщо планується телетрансляція). Може допомогти інформація про відомих спортсменів, які братимуть участь у змаганні.

Переваги. Чітко викладіть, що ви можете зробити для компанії, опишіть права, які можна запропонувати. Висловіть свої ідеї щодо реклами, можливостей для продажу продукції, телетрансляції та висвітлення в пресі тощо.

Джерело: Spotrarena

Приклад розміщення логотипа спонсора на банерах та рекламних щитах змагань

Спонсорський контракт

Укладання докладних контрактів не завжди необхідне, але в інтересах кожного мати захист на випадок, якщо щось піде не так. Спонсорський контракт повинен включати такі положення:

  • назву та строки проведення змагання;
  • детальний опис змагання;
  • фінансові умови із зазначенням термінів виплат;
  • права та переваги — що отримує спонсор, включаючи рекламу;
  • варіанти, запропоновані спонсору для демонстрації своїх товарів і послуг на місці проведення змагання;
  • які обов’язки несе організатор та спонсор у разі скасування змагання, заподіяння збитків чи отримання травм;
  • умови скасування контракту — на випадок виникнення проблем із організацією змагання або у випадку, якщо спонсор не виконуватиме своїх обов’язків;

Порадьте спонсору виділити окрему суму грошей на рекламу свого спонсорства. Зазвичай компанії виділяють такий самий бюджет на цей вид діяльності, як і на спонсорство.

Читайте також нашу статтю 5 способів отримати дохід від спортивного заходу.

Надання послуг спонсору

Джерело: https://aussiedlerbote.de

Бігун в костюмі від спонсорів

Після підписання контракту потрібно забезпечити виконання всіх його зобов’язань. Для цього краще призначити окрему людину чи команду.

Нижче декілька порад, як зробити спонсора задоволеним:

  1. Організуйте офіційне відкриття спонсорської компані та зробіть оголошення про це, запросивши керівника чи директора фірми спонсора. Запросіть ведучого та інших спортивних знаменитостей.
  2. Перевірте, щоб у всіх пресрелізах і звітах згадувалась фірма спонсора. Не використовуйте фотографії без логотипа спонсорів
  3. Попросіть керівників компанії спонсора вручити призи переможцям змагань.

Джерело: VFT

Зображення допису у соцмережах про проведення Національного чемпіонату з триатлону від Vinnytsia Triathlon Federation з зображенням логотипів спонсорів та партнерів

  1. Подякуйте спонсору публічно й особисто. Це може бути оголошення під час змагання, письмова подяка конкретним людям у компанії спонсора.
  2. Підготуйте остаточний звіт про спонсорську компанію. Він має містити копії всіх рекламних матеріалів та газетних вирізок, статистичні дані про покази або продаж продуктів спонсора.
Висновок: Пам’ятайте — спонсор платить за емоцію. Емоції глядачів сприяють подальшим продажам продукту спонсора, тож він буде готовий вкласти гроші у ваш захід, якщо бачить, що ви зможете викликати в аудиторії необхідну емоцію.

І звісно, важливу роль відіграє команда, яка з вами працює. Це мають бути люди, які люблять свою справу, які живуть нею. Завжди можна залучити професіоналів ззовні.

Команда IKS — може стати надійним технічним партнером вашого заходу. Ми допоможемо з організацією спортивних змагань будь-якого рівня.

Ivan Kachkivskyi

Author Ivan Kachkivskyi

More posts by Ivan Kachkivskyi