Competitions

Організаторам змагань: 5 способів отримати дохід від спортивного заходу

Марафон —  справа не з дешевих. За різними оцінками організатори витрачають на бюджет спортивних подій від 1 до 10 мільйонів гривень. У більшості випадків бюджет забігів формується коштом внесків учасників і спонсорів.

Сьогодні ми розкажемо, які ще є способи заробітку для організаторів марафонів.

Джерело: Canadian Running Magazine

  1. Спонсорство

Спонсори — найважливіше джерело фінансування та забезпечення більшості спортивних змагань. Незалежно від масштабу або типу змагання, в питаннях спонсорства потрібен професійний підхід. Створення та налагодження успішних зв’язків зі спонсорами вимагає від організаторів значних сил і часу.

Бігун в костюмі від спонсорів. Джерело: https://aussiedlerbote.de

  1. Вхідні квитки

Це може стати важливим джерелом доходів, однак навряд чи покриє всі витрати на проведення змагання. До того ж на організаторів лягає обов’язок зробити видовищну і привабливу для глядачів подію.

Ціни на квитки залежать від статусу змагання, місця проведення та суми, яку глядачі в принципі готові заплатити за присутність на спортивному змаганні. Команда IKS допоможе закрити технічну сторону змагання та провести захід на високому рівні.

Якщо ви все ж таки вирішили брати гроші за вхід, потрібно врахувати наступні моменти:

  • створення квиткової програми;
  • наявність місця для розсадки;
  • обслуговування глядачів (контролери, туалети, закуски та прохолодні напої, програмки змагання, табло);
  • визначення ціни на квитки;
  • друк і розповсюдження квитків;
  • безпека і контроль квитків на вході.

Як варіант, можна розглянути можливість безкоштовного входу, але при цьому продавати програмку змагання.

  1. Продаж їжі та сувенірів

Присутність глядачів дає можливість продавати в зоні змагання різні товари, прохолодні напої і закуски. Доходи від цього принесуть бюджету додатковий прибуток. Зазвичай в кіосках продаються:

  • напої;
  • продукти харчування;
  • сувеніри (майки, капелюхи, плакати, прапори, книги).

Ухвалюючи рішення про організацію торгівлі, потрібно пам’ятати, що власник об’єкта може залишити за собою право на продаж цих товарів або розраховувати на комісію з продажу.

Організація EXPO на марафоні у Бостоні

  1. Внески від учасників

Значна частина фінансування невеликих спортивних змагань здійснюється за рахунок заявочних внесків, які вносять або самі спортсмени, або їх клуби. Плата за участь має бути доступною для спортсменів. Такі внески можна збирати заздалегідь, підвищуючи ціни у міру наближення дати змагань.

Процес видачі стартових номерів і оплата забігу. Джерело: https://www.superdeporte.es

  1. Продаж медійних прав

Деякі чемпіонати та великі турніри цілком можуть отримувати оплату за право висвітлення події в інтернеті чи проведення спортивної онлайн трансляції. Тут отримані доходи можуть стати вирішальним фактором при визначенні доцільності проведення змагань. У контрактах на ці права спонсор показу, зазвичай, прописує зобов’язання організаторів щодо задоволення конкретних потреб мовних організацій. 

Інші джерела доходу

Організатори марафонів можуть розглянути додаткові джерела заробітку від змагань: гранти, аукціони, лотереї тощо. Іноді частину витрат на організацію змагання беруть на себе місцева влада чи благодійні організації. Дізнайтеся заздалегідь, чи є така можливість і подайте заявку. 

Якщо вам потрібна допомога з процесом подачі та обробки заявок, системами для продажу квитків, а також технічний супровід під час усього змагання — команда IKS готова надати надійну підтримку. Звертайтесь з усіх питань звертайтесь за консультацією до наших менеджерів.

 

Ivan Kachkivskyi

Author Ivan Kachkivskyi

More posts by Ivan Kachkivskyi